Een opleiding voor

Bosdocent, trainer en mentor

voor kinderen, tieners en families

9 & 10 september 2023
16 – 20 oktober 2023 &
4 & 5 november 2023

Een goede bosdocent weet hoe je je kinderen datgene laat verlangen wat jij ze wilt leren.

Standaard Bosdocenten Opleiding

Na deze ervaring kun jij gegarandeerd lesgeven vanuit jouw eigen ervaring.  De opleiding bestaaat uit  1 week praktijk waarin je alle info krijgt die je nodig hebt om te kunnen overleven in de natuur en 2 weekenden die meer gericht zijn op het vinden van je missie en doel en het lesgeven aan groepen. Daarnaast leren we hier ook enkele gevorderde vaardigheden die je kunnen helpen bij een demonstratie of kunt inzetten als groepsactiviteit.

Prijzen
De opleidingen zijn apart te boeken maar als je als bosdocent voor Stichting boskinderen wilt werken moet je ze beide doen.

Standaard Bosdocenten opleiding:  850 euro
Standaard Bosdocenten weekenden:   600 euro
Totale bosdocenten opleiding: 1450 euro

Education
Health care
Awareness
word bosdocent

Wil jij een echte mentor, trainer of bosdocent worden. Meld je dan nu aan.

Lees hieronder meer over de inhoud van de opleiding

De beste mentor stelt de juiste vragen terug.

9 & 10 september

Tijdens dit weekend maken we ons eigen demonstratie hand drill set en krijg je de oefeningen hiervoor mee naar huis. We leren het beroemde Native boskinderenspel een van de eerste voorlopers van voetbal & hockey en besteden veel aandacht aan lesmethoden en didactiek. Ook jouw rol als bosdocent, jouw manier van lesgeven en het creeeren van een wens bij jouw leerlingen die past bij wat jij ze les wilt geven.

16-20 oktober

Deze opleidingsweek wordt intensief. Tijdens deze opleiding bootsten we een echt overlevingssituatie na. Dit terwijl je diverse survival lessen krijgt. Je leert alles over het vinden en maken van Shelter, water, vuur en eten. Zo slaap je in diverse shelters, leer je; verschillende vormen van waterzuiveren, vuur maken op diverse manieren, eetbare en geneeskrachtige planten herkennen en toepassen,  We behandelen vallen en strikken, leren over dierensporen en singalen herkennen, loopmanieren, camouflage, stone tools, flint knapping en nog veel meer.

4 & 5 november

In dit weekend gaan we aan de slag met een unieke vuurmethode die perfect is voor groepen. Daarnaast duiken we in de camouflage. Deze actieve vaardigheden wisselen we af met het versterken en verduidelijken van jouw missie en doel. Want als je deze goed hebt en vasthoud zal je veel meer bereiken. Dit weekend zal je hiervoor een aantal uur alleen doorbrengen in de natuur. Daarnaast besteden we aandacht aan het maken van groepsshelters in diverse weer typen.

onze impact
Les geven vanuit jouw passie en talenten.
Mede mogelijk gemaakt door: