Schrammen, Bulten en
Blauwe plekken

SCHRAMMEN, BULTEN EN BLAUWE PLEKKEN WEEKEND

Vrijdag 16 september 14:00 tot zondag 18 september 16:00Prijs: €385We zijn nooit méér levendig, meer alert, meer in het moment, meer onszelf en zo diep betrokken bij wat we doen dan wanneer we spelen.Toch is er een moment geweest dat we met onze vrienden voor het laatst ergens samen naar toe gingen om te spelen. Daarna zijn we gestopt…Waarom zijn we gestopt met spelen?Spelen verlicht de stress.Spelen stimuleert de geest en verhoogt de creativiteit.Spelen stimuleert de verbeeldingskracht.Spelen zorgt ervoor dat je je jong en energiek voelt.Spelen kan je energie en vitaliteit een boost geven en zelfs je weerstand tegen ziekten verbeteren.

Tijdens het weekend van 16 tot 18 september duik je hier helemaal in en ga je net zo onbevangen op in het avontuur als toen je nog kind was en niets anders deed. We beleven een verhaal en zullen vele uitdagingen tegenkomen om het er samen goed vanaf te brengen. Uitdagingen zoals vuur maken met alleen maar materialen uit het bos, op een comfortabele manier slapen in je zelfgemaakte hut en de sluip- en camouflagetechnieken van onze voorouders leren zodat je niet ontdekt wordt op momenten dat je dat zeker niet wil…Jij brengt je speelsheid mee, wij zorgen ervoor dat het niet van ECHT te onderscheiden is!

Heb jij zin in een weekend lang spelen, nieuwe dingen leren, verhalen maken en avonturen beleven? Ben jij bereid om buiten je comfortzone te gaan? Herontdek je speelsheid en het kind in jezelf, en krijg de handvatten om dit nooit meer los te laten.

Wellicht kom je thuis met een schaafwond, een schram of een blauwe plek, net als vroeger, maar dat zal het allemaal helemaal waard zijn!

BEN JIJ KLAAR OM TE SPELEN?

Meld je dan nu aan en laat je verrassen!

Egon Bloem
geeft vanaf 2015 survival les aan uitsluitend kinderen.  Voor dit weekend maakt hij een uitzondering en komt hij een avontuur maken met ons en bereid hij diverse survival en camouflage missies voor die wij samen gaan uitvoeren. Zijn grootste passie is het leven van de prehistorische mens, de native american en de shadow scout. Je kan dus diverse verwijzingen, verhalen, demonstraties en ervaringen verwachten die daar vandaan komen. Laat je maar verrassen maar let op je kleding zal vies worden.

Bente Dikken
begeleidt sinds 15 jaar zomerkampen voor kinderen, waar ze zelf misschien wel het meest fanatiek is van iedereen tijdens alle bosspellen, fantasieverhalen, rollenspellen en liedjes. Zij is het levende bewijs dat ook volwassenen kunnen blijven spelen. Haar aanstekelijke enthousiasme zorgt ervoor dat je vanzelf mee wilt doen en opgaat in het moment.